torstai 19. kesäkuuta 2014

Olympic national park ja vampyyrijahti twilight-maisemissa

Torstaina lähdimme jälleen liikkeelle aikaisin. Jälleen oli lauttamatka edessä, tällä kertaa lähdimme Edmontonin satamasta. Söimme aamiaista lautalla. Lautalta ajoimme Olympic National Parkiin. Henkeäsalpaavat vuoristomaisemat hellivät meitä mukavassa säässä. Korkean paikan leirimme piti sisällään pienen vaelluksen 1,7 kilometrin korkeudessa. Vaelsimme sulassa sovussa peurojen ja maaoravien kanssa.

Kansallispuistosta ajoimme Twilight- maisemiin La Pushin rannoille ja Forksiin. Tai pojat ajoivat ja me tytöt otimme pikkupäikkärit takapenkillä. Aivan kuten Twilight-kirjoissa kerrotaan, täällä Forkissa sataa aina. Niin myös tänään. Keli La Pushin rannalla oli kerrassaan jäätävä! Ranta itsessään oli hienoa. Näimme myös intiaanireservaatin.

La Pushista ajoimme Forksiin eli Bellan ja Edwartin kylään. Tämä on todella pieni paikka. Teimme pienen Twilight- tourin, joka piti sisällään mm. Poseeraamisen Bellan autossa, tohtori Cullenin parkkipaikan paikallisessa sairaalassa ja Forksin high schoolin. Kävimme syömässä pienessä ravintolassa ja minä söin sieniravioleita (aivan kuten Bella ekoilla treffeillään). Sienet olivat Porto "belloje", hehe!

Nyt löhöillään motellissa Forksissa. Meidän eka motelliyö tällä retkellä. Huone on iso ja siisti. Odotellaan tässä Culleneita kylään ;) Huomenna jatketaan Hoh-sademetsään, joka on maailman ainoa havupuusademetsä.